söndag 7 februari 2010

Naturlig träning




Duktiga jag! Nu har jag verkligen gjort ett riktigt dagsverke. Om jag får säga det själv i alla fall. Vi har inte skottat undan snön fram till jordkällaren sedan det senaste snö ovädret. Men nu var potatisen slut inne och jag behöver hämta in nya till middagen i kväll. Så det var bara att bylta på sig lagom varma kläder och ge sig ut. Snacka om att det var en del att skotta undan. Det märktes inte att det har varit en skottad gång där. Så pass hade det snöat och drivit igen. Jobbigt kan jag lova. När jag ändå var i full gång med snöröjning var det lika bra att bredda de andra gångarna. Man vet ju inte när det kommer mer snö nästa gång. Och trots att man är noga med att skotta så kryper kanterna sig närmare in mot mitten. Lika bra att fixa till det nu, för snart snöar det väll igen, kan jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar