torsdag 4 februari 2010

Rockys 1:a arbetspass


Så äntligen kom jag då upp på Rocky idag!
Först gick jag en liten kort promenad med honom och kontrollerade att han lyssnade på mina muntliga kommando. När jag var säker på att han hade koll på mig fick Jonas hålla honom medans jag försiktigt satte mig upp i sadeln. Rocky nosade och kikade på mina fötter i början. Jag vet inte om det var doften från flickorna eller mina skänklar som var intressanta. När han kändes avslappnad bad jag honom att gå framåt ca 10 meter innan jag gjorde en tydlig förhållning och sa "Ptrooo!" Rocky stannade direkt utan att Jonas behövde ta något i grimman. Han gick fram direkt när jag smackade på honom igen. Så höll vi på i ca 20 minuter innan jag tyckte det var dags att sluta för idag. Jag hade gärna försökt rida lite utan att Jonas hade honom i grimman, så bra känndes det. Men Jonas är lite mer försiktig och anser att han ska hålla i Rocky i några dagar innan han släpper honom och bara går bredvid. Kanske klokt av honom...

Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar