måndag 22 februari 2010

Snö snö snö


Nej nu får det allt räcka! Jag vill absolut inte ha mer snö nu. Men tydligen lyssnar inte vädergudarna på mig. Enligt väderprognosen ska det komma mer till natten igen. Och vi som inte har gjort annat än att skottat snö hela helgen. Snart vet vi inte vart vi ska göra av all snö. trots att vi har skottat upp mängder mot stallväggen. Ja, det är så mycket så det når ända upp till fönstren nu. För att inte tala om hur det ser ut i hagarna. Staketen som normalt är mellan 1,10 m och 1,30 m höga, syns knappt inte längre. Jag vågar inte chansa mer på att hästarna håller sig inne i hagen längre. Visst skulle jag kunna gå runt och skotta vid staketen rent teoretiskt men nej, inte när hagen är över 5 ha stor. Det blir lite väl ambitiöst för min del. Än så länge är det någorlunda skapligt i hingsthagen, så hästarna får helt enkelt turas om att vara där tills snön börjar smälta undan och staketen kommer fram igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar