torsdag 29 oktober 2009

Bus i skogen


Nu har jag och Emelie precis kommit in från en skit rolig ridtur. Jag red min lilla Prinsessa och hade gamle Fjodor som handhäst. Till en början var inte hästarna alls med på noterna, men efter några hundra meter fattade de hur kul detta kunde bli. Fjodor gick bredvid Sessan så snällt när vi red längs asfalten, men så när vi kom in på en skogsväg och började trava, blev det fart på den gamle mannen. Jag bad Emelie att rida förbi mig med Lina och lägga sig och bromsa upp Fjodor. Ha ha! Det trodde jag. Effekten blev precis tvärt om och alla tre hästarna började tävla med varandra. När vi hade lyckats sakta av till skritt fick Emelie lägga sig bakom oss igen. Nu gick det mycket lättare att trava. Fast nog ville Fjodor ligga först. För att inte påverka Sessan i munnen var jag tvungen att rida på enhandsfattning. Tur att man har ridit lite western med henne så hon förstod mig.
Det var en helt underbar ridtur och vi såg några rådjur som gick och betade på en åker, både Emelie och jag och hästarna hade roligt. Då och då brallade både Fjodor och Sessan av glädje. Att ha med någon av våra små ponnys är något vi kommer fortsätta med. På så sätt kommer ju små hästarna också få motion trots att barnen växt ur dem och de har fått pension.
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar