fredag 30 oktober 2009

Grållan gör mig bekymmrad.


När jag nu på morgen var i stallet och morgon fodrade både hästarna och de andra djuren hade Grållan som vanligt inte ätit upp sitt hö. Hon hade inte heller ätit upp allt sitt kraftfoder utan lämnat även av det, vilket hon normalt sett inte brukar göra. Att hon är svår med maten är inget konstigt i och för sig, det har hon alltid varit, men hon brukar i alla fall äta upp kraftfodret och lite mer än hälften av sitt grovfoder. Hon har ätit dåligt varje dag sedan hästarna togs in för natten men inte SÅ HÄR dåligt som i natt. Nu börjar jag bli orolig över att hon inte mår bra. Vad jag kan se verkar hon inte ha några problem med sina tänder vilket annars är ganska vanligt när en häst äter dåligt. Däremot är det något i hennes ögon, nästan som att hon är ledsen över något. Det blir att tillbringa en stor del av dagen med henne, för att försöka komma på vad det kan bero på. Annars blir det nog att ringa och beställa tid till veterinären.
Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. kan ju vara så enkelt som att hon inte behöver äta lika mkt grovfoder nu när hon står inne, inte behöver hålla värmen lika mkt.. Hon vill kanske vara ute mer?!

    SvaraRadera
  2. Hej, kolla om hon har mask. min kompis häst hade mask och åt litte si så där men sen så tog dom bort dem och nu äter han mkt mera. :)

    SvaraRadera