lördag 24 oktober 2009

Klädproblem

Idag när jag ändå var i stan passade jag på att kolla lite i klädaffärer. Jag har nämligen insett att min garderob är VÄLDIGT tråkig. Jag vill ha något nytt och frächt att ha på mig i december när vi ska på bröllop, något till jul och nyår och så något fint att ha på mig om vi nu kommer iväg på Ålands-kryss. Och visst hittade jag fina plagg. Med en jul som närmar sig med stormsteg och två barn som har ganska dyra önskelistor redan är min tanke att jag ska hitta något som passar att ha vid alla dessa tillfällen. Och det var då jag insåg att jag har skapat mig ett problem. För hur kombinerar man ett elegant bröllop med Party-Party och julfirande med släkten? Ja inte var det lätt inte. Och jag klev ut ur samtliga butiker helt tomhänt. Men visst fanns det kläder som jag verkligen ville ha. Bland annat en läcker turkos-grön figurformad satinklänning. Kanske om jag hittar några snygga accesoarer i olika stilar. En sjal om axlarna till bröllopet, en kofta vid jul och en bolero vid nyår och en fräck jacka till kryssningen. Ja då skulle det bli perfekt! Nu gäller det bara att hitta det jag vill ha med.
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar