söndag 25 oktober 2009

Tråkväder!


Usch! Fy! Och Tvi! Vilket väder, det är idag. Jag som hade tänkt göra så mycket utomhus idag. Men inte är det roligt när det bara regnar och regnar hela tiden. Än så länge har jag inte kommit ut mer än att jag och gubben min varit iväg till Konsum och handlat lite till middagen. Han har tänkt göra något riktigt gott att överraska med. Det brukar alltid innehålla grädde och annat mumsigt. Inget som passar på en meny från Viktväktarna precis.
Själv sitter jag uppkrupen i soffan och lyssnar på släktens sångfågel Sandra Muukki. Varje gång jag lyssnar på hennes debutskiva förundras jag över att hon inte kom vidare i Idol. För mig hade hon varit en solklar finalist i Globen. Hon är ju så duktig, bara 16 år och skriver både text och musik till sina låtar. Och hur många 16-åringar har egentligen spelat på Hultsfreds Festivalens scen? Jag säger då bara en sak. Bagge gjorde ett misstag som inte tog med henne.


Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar