lördag 24 oktober 2009

Dags att börja planera för Cinderella

Nu när jag inte längre äter några starka mediciner, har vi på jobbet, börjat prata om att åka iväg på en kryssning igen. Standard är att vi åker från Tranås med Viking Lines egna buss upp till vår kära huvudstad. För att kliva på Cinderella till Åland över helgen. Vi brukar ha det så trevligt och kul när vi åker, och inte blir det mycket dyrare än om vi skulle gått ut på krogen en fredags kväll. Ja förutom det man köper i Tax-free butiken förstås. Lite god mat, gott att dricka och Party-Party stärker verkligen kamrat andan på jobbet.
När jag började prata runt lite med killarna fanns intresset verkligen med även den här gången. Fast någon kom med förslaget att vi kanske skulle testa att åka till Tallin den här gången. Låter hur kul som helst, men risken är ju att inte så många vill hänga med och det är ju det som är vitsen att vi ska vara så många som möjligt som åker. Själv tillhör jag nog den skaran som tvekar att vara borta i två dygn. Dels för att jag inte vill be familjen att ta hand om mina hästar två kvällar och framför allt så tvivlar jag på att jag kan vara borta från min man och mina barn så länge. Sen kommer ju priset att öka om vi åker dubbelt så långt. Ja ja, det är ju i alla fall värt att kolla upp. Kanske vi bara skulle testa att åka med en annan båt till Åland. Birka Cruises har ju båtar som också kör den rutten. Får nog ta och kolla upp lite olika alternativ tror jag. Ha det bra!

3 kommentarer:

  1. Börjar de bli dags nu för ett nytt tequila race ;)

    SvaraRadera
  2. Ja du Rickard, det gör det verkligen. Är du sugen på revanch? He he

    SvaraRadera