måndag 26 oktober 2009

Rocky Star


Jag har nu kommit in från stallet och dess morgon och förmiddagsbestyr. Innan vi släppte ut Rocky och Mysak i hagen longerade Emelie den något runda Mysak och Jonas hjälpte till att hålla i Rocky medans jag satt upp på honom för första gången. Rocky var hur cool som helst och vi beslutade oss för att ta en liten promenad med mig på ryggen. Det gick jättebra och Rocky verkade förstå någorlunda vad jag menade när jag drev framåt, gjorde förhållning och gav vändande hjälper. Visst det var inte snyggt men så här i början är det ju inte det som är det viktigaste, utan att han förstår vad det är jag vill, och att han försöker göra rätt. I morgon kommer nog inte Jonas att hålla i något grimskaft utan bara gå brevid om något skulle hända.
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar