tisdag 27 oktober 2009

Fullt ös!

Under eftermiddagen har Jonas och jag varit iväg till arrendegården och hämtat två höbalar med transporten. Vi glömde bort att lyfta ur mellanväggen, vilket gjorde att vi fick sprätta upp balarna och ösa in hö't löst i transporten. Gisses vad gräs det var helt plötsligt! Men det gick till slut i alla fall. Men det var fullt i vagnen vill jag lova.När vi kom hem stod Emelie och bakade en god sockerkaka med äpplen i, som vi har ätit av efter middagen.
Joel och hans kompis dök upp strax innan det blev mörkt med sina mopeder. Kompisen ville sova över eftersom det tydligen hade varit något bråk hemma hos honom. Och hos oss står alltid dörren öppen för den som vill. Så nu är det fullt hus med tonåringar. Härligt!
Jag ska ta och krypa ner under täcket ganska tidigt i kväll och hoppas att jag får den sömn jag saknade föregående natt.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar