måndag 5 oktober 2009

Herrgården

Nu är jag hemma från jobbet, och idag har jag varit några timmar på Herrgården.
Det är över tio månader sedan jag var där och det var både trevligt och kul att träffa Signe och P-O igen.
Allt var som vanligt förutom att hunden Elsa inte finns i livet längre.
Jag saknade att hon inte kom och mötte mig i dörren, och att hon inte var med mig runt i huset.
Kvar finns i alla fall katten Emma. En röd huskatt som verkligen vet att det är hon som är fröken i huset.

Jag var lite orolig över hur det skulle gå att städa på Herrgården eftersom det är så många stora tjocka mattor som ska damsugas. Visst gjorde det ont i ryggen, men inte värre än att jag klarade av det.

Jag älskar att gå i det här underbara huset. Invändigt är det precis så som jag önskar att jag hade det. Det enda felet som jag kan hitta är att det är så stort att städa. Fast det är trots allt väldigt lätt att städa där. Av respekt för de som bor där visar jag inga bilder på hur det ser ut invändigt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar