söndag 18 oktober 2009

Underbart att vara hemma igen


Nu börjar vi äntligen komma in i stallrutinerna här hemma. Vi har möblerat om lite i hagarna och delat upp så stona går i en hage och pojkarna i en hage idag. Jag trodde att Rocky skulle bli orolig och gärna försöka ta sig till sina flickor. Men han var lugnet själv som vanligt. Den hästen slutar aldrig att förvåna mig. Han och Gamle Fjodor rusade iväg och busade som två unghästar, och har gjort det i stort sett hela dagen. Men däremot lille Mysak var riktigt ledsen. Han har stått vid grinden och gnäggat hela dagen efter Grållan som nu har flyttat över till Sessan och Lina. Lille Mys-Pys, som i normala fall är nöjd och belåten bara han har mat att äta har fått riktig hjärte sorg. Tur att han ser över till flickorna.
Själv njuter jag av att ha alla hästarna hemma igen. Det är så härligt att studsa ut i något av stallen och mocka en box mellan alla hushålls bestyr. Att kunna ta en kopp kaffe medan hästarna äter sitt kraftfoder innan man börjar ryckta och pyssla med dem.
Jag hade tänkt att jag skulle sätta igång och arbeta ordentligt med Rocky efter sensommar vilan idag. Men eftersom vi ändrade om i de båda hagarna så bestämde jag mig för att vänta tills i morgon i fall att någon av hästarna skulle blivit orolig. Jag vill ju inte riskera att göra mig illa i ryggen igen, nu när jag så gott som blivit bra. Fast i morgon sätter allvaret igång, med longering av både Rocky och Sessan. Om det inte hinner börja mörkna så tror jag att jag tar en liten promenad med Grållan också.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar