söndag 4 oktober 2009

Gudfruktig!


glitter-graphics.com
I dag var vi och fikade hos mina svärföräldrar, och som vanligt var det väldigt trevligt.
Plötsligt gör min troende svärmor en jämförelse med mig och en kvinna i Gamla Testamentet.
Denna kvinna var hustru till en sjuklig man, och för att familjen skulle klara sig arbetade kvinnan för att försörja sin make och deras barn.
På den här tiden var det ju inte accepterat att kvinnor arbetade, men den här kvinnan gjorde det för att hon älskar sin man och inte ville att barnen skulle vara hungriga. Folket såg ner på familjen eftersom mannen inte klarade av att försörja sin familj. Men Gud höjde upp och ärade kvinnan för vad hon gjorde.

Nu gjorde min svärmor jämförelsen mellan denna kvinna och mig. Min man lider av en neurologisk sjukdom och har även skador i ryggen, vilket gör att han är pensionerad till 50%.
Jag jobbar heltid trots att jag själv har en ryggskada som inte är riktigt läkt samtidigt som jag driver ett litet jordbruk vid sidan om, tillsammans med min man.

Själv känner jag min inte särskilt Gudsfruktig på något vis.
Javisst jobbar jag för att ekonomin ska gå ihop så min familj har tak över huvudet och mat på bordet.
Och visst jag förnekar inte det som står i Bibeln även att jag inte vill kalla mig själv för troende så som många andra.
Jag försöker bara vara ärlig och göra så gott jag kan mot mina medmänniskor.
Inte vill jag kalla mig själv för Gudsfruktig för det.


glitter-graphics.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar