torsdag 29 oktober 2009


I går eftermiddag han jag med en hel del faktiskt.
Efter att Emelie och jag varit ute och ridit ställde jag mig och bakade frallor åt tonårskillarna och vanligt fransk bröd att rosta. Det är ju så gott med riktigt hembakat bröd. Så gott att det tar slut nästan med en gång oavsett hur mycket man bakar.
Jonas, jag och Emelie åkte sedan in till stan och handlade lite mjölk och andra färskvaror och sen till Granngården för att hämta foder till både hästarna och grisarna. Lite vemodigt var det faktiskt eftersom det var sista gången vi hämtar mat till de här grisarna innan de ska slaktas.
På vägen hem från stan stannade vi till hos min underbara svärmor och svärfar för en snabb fika. Svärfar är den som ska hjälpa oss med hemslakten nästa vecka. Nu är det säkert många som får kalla kårar ut med ryggen och tycker att vi är hemska för att vi slaktar själva, men det är faktiskt en del av livet på en självproducerande gård.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar