lördag 18 juni 2011

9 1/2 minuts förbättring

Idag sprang Emelie och jag vår 4 km runda genom kyrkbyn och hem genom skogen. Vi hade ett riktigt bra flyt och sprang i 4 minuters intervaller och gick i ett raskt tempo i 2 1/2 minuters intervaller. Det gick riktigt bra och jag kände att jag nog kunde springa i ett lite högre tempo eller något längre intervaller, men eftersom Emelie och jag ska till Bruzaholm och springa Bruzalunken i morgon vill jag spara på krafterna. Jag har ändå sänkt tiden med nio och en halv minut sen den 7:e juni. Då hade jag ett km-tempo på 7:49 och i dag hade jag ett km-tempo på 5:05. En sån stor förbättring hade jag inte väntat mig. Och ändå hade jag mer att ge...
Emelie börjar få in en ganska bra teknik med lite högre knän.

Stackars min lilla tjej! Hon fick avbryta träningen sista kilometern pga ett skoskav som hon fick på sin skolavslutning i torsdags. Ett klokt beslut så hon inte gör det värre med tanke på morgondagen. Det blir behandling med honung och kompresser och ett stort hopp för att göra det så bra som möjligt fram till start.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar