torsdag 2 juni 2011

Dagens konditonsträning

Efter morgonkaffet gick jag ner till Rocky och Mysak och sa god morgon till dem.
Nu när jag är ledig i några dagar tänkte jag att jag ska träna lite mer än vad som egentligen står på programmet. Men utan att belasta mina knä och rygg för mycket.
Så idag gjorde jag lite intervallträning inne i skogen över stock och sten. Mycket jobbigare än vad jag trodde. Fördelen med att springa inne i skogen är att marken är mjukare än vägar och belastar inte kroppen på samma vis och efter som man hela tiden ändrar riktning och steglängd så tränas kroppens smidighet upp. Och det behövs vill jag lova!
Jag sprang upp och ner, runt träden, hoppade över stenar, hukade under låga grenar, osv i 3 minuter och vilade 3 minuter genom att gå i rask takt i samma terräng. Jag gjorde om varje intervall 5 gånger så totalt höll jag på i en halvtimme.
Framåt eftermiddagen klev jag upp på min motionscykel som står i hallen och cyklade i 35 minuter till en skiva med musik från början av år 2000. För att simulera uppförsbackar ökar jag då och då motståndet för att efter några minuter minska det lite.
Jobbigt men tillfredsställande efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar