fredag 24 juni 2011

Vilket tar du mest illa upp av?

Jag blir så fruktansvärt irriterad!
Jag och en kille på jobbet kom att diskutera om det är diskriminerande mot oss tjejer med bilder på lättklädda tjejer. Det har flertalet gånger gjorts räder i fabriken där alla klassiska almanackor och bilder på tjejer tagits bort för att det är stötande mot den lilla minimala grupp av tjejer på arbetsplatsen. Vi är 3 tjejer i produktionen bland ca 40 killar. Och ingen av oss har någonsin haft något att säga om bilderna. Tvärtom, så tar jag personligen mer illa upp av att det görs så stor sak av det hela. Jag menar vad är det egentligen som är så stötande? En söt tjej som är stolt över sin kropp och gärna visar upp den? På sätt och vis önskar jag att jag var som de här tjejerna och inte skämdes så över min egna kropp som jag gör. Jag tycker det är starkt av dessa modeller.
Lättklädda flickor har alltid hört hemma på mansdominerande arbetsplatser. Någon gång på 50-talet såg bilderna ut i stil med denna...
Och innan dess var det säkert bilder typ den här killarna tittade på...
Nej det som jag tycker är mer stötande och som jag skulle ta illa upp av, det vore om killarna satte upp bilder som de nedan. Bilder där djur plågas och vanvårdas! Där har vi vad som verkligen är stötande!
Jag tycker så här: Låt bilderna med söta och stolta tjejer sitta uppe och hjälp istället de stackars djuren.
Vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar