fredag 10 juni 2011

Jag SKA sluta!!!

Jo då! Jag har bestämt mig. Jag SKA verkligen sluta röka, efter semestern.
Och den här gången är det inga undanflykter. Jag är faktiskt egentligen så taggad att jag skulle kunna börja sluta redan nu. Men så vet jag att jag kommer att få ett antal återfall under semestern. För att inte tala om alla vansinnes utbrott jag kommer få. Och där med förstöra sommaren för resten av familjen.
Jag är så pass beslutsam över att jag ska sluta att jag har kollat in några "sluta-röka-sidor" på nätet. Jag har hittat flera olika sidor med olika metoder. En metod som jag gillar och jag faktiskt kan börja med redan nu är den som slutaroka.com rekommenderar i flera olika steg. Där steg 1 är förberedande, steg 2 är att trappa ner och steg tre att fimpa förgott.
Jag har även varit inne på bla slutaröka linjens hemsida och jag kommer att ringa till dem när det drar ihop sig till att sluta.
Även Stockholms läns landsting har en vårdguide på sin hemsida med olika rekommendationer. Bland annat så ska man börja med att bokföra en vanlig vecka och skriva upp alla cigg man röker och betygsätta dem. Det är något som jag ska börja med lite tafatt idag, men på fullt allvar från och med i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar