torsdag 9 juni 2011

Hoppas den kommer hit.

Usch!
Inte nog med att jag måste kliva upp två timmar tidigare i dag. Jag vaknade t.o.m en tre-kvart tidigare än det. Redan kvart över två vaknade jag helt klar-vaken och kunde absolut inte sova mer. Och varmt och kvavt och eländigt är det i sovrummet. Så jag klev till slut upp och gick ut och satte mig och tog en cigg.
Långt bort hörs hur åskan mullrar. Troligen därför som jag inte kan sova.
Jag hoppas verkligen att den kommer hit och lämnar av lite regn den här gången.
För nu är det verkligen torrt i marken, och gräset skulle faktiskt behöva vatten nu.
Det är t.o.m så torrt att elstängslet inte funkar ordentligt efter som det inte jordar som det ska. Och vi börjar bli oroliga att djuren snart kommer ta sig ut ur sina hagar. Vi har vattnat på jordspetten men det räcker inte långt.
Så snälla åskan kom hit med lite regn, men slå inte ner någonstans är du gullig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar