söndag 26 juni 2011

Morgonpass

Det var en så härlig morgon idag att jag kunde inte fort nog få på mig löparskorna och komma ut i skogen och springa. Så fort jag vaknat till och druckit mitt morgonkaffe pluggade jag in MP3-spelaren i öronen och gav mig iväg på en "ny" runda. Så jätte ny är den egentligen inte, jag brukar rida eller gå den med hästarna, fast jag har aldrig sprungit den tidigare. Till tonerna av Ultima Thule och AC/DC gav jag mig iväg. Jag började med att gå i ett raskt tempo för att värma upp kroppen ordentligt, något jag brukar slarva med i vanliga fall, men eftersom kroppen inte hunnit med att vara igång och rört på sig var det lika bra. När jag gått i takt till musiken ett tag började jag jogga lite lätt. I början gick det hur smidigt som helst och det bara flöt på men så efter halva rundan började mina ben bli stumma och det kändes som jag inte kom framåt alls. Jag valde att gå ett stycke innan jag åter började springa. Ännu en gång blev benen åter igen stumma och jag fick sakta ner och gå lite innan jag kunde springa igen.
Väl hemma var jag ganska slut i benen och jag kände att jag snart skulle fått håll. Jag satte mig och varvade ner på bänken utanför och drack en kopp kaffe och läste i en bok. Jag kände att energin började komma tillbaka samtidigt som jag var frustrerad över att det inte gått så bra som jag önskat. Planer på att köra ett kort konditionspass i kväll också har börjat ta form i huvudet på mig. Inte springa någon runda utan hoppa lite hopprep, backträna, eller något i den stilen.
Min km-tid blev bara 6:52 , inte alls något jag är nöjd med. Jag vill vara under 6:30, men det är bara att träna vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar