torsdag 9 juni 2011

Fjärde nybörjar-tipset

4. När motivationen tryter
Det kommer att komma dagar, kanske till och med veckor i ditt nya aktivare liv då din inspiration tryter, motivationen ebbat ut och din entusiasm är ett minne blott. Det är helt normalt. Man får vara beredd på bakslag lite då och då – det genomsyrar allt vi tar oss för, även träningen. Var medveten om det, och fortsätt att kämpa men belöna dig själv lite extra för varje genomfört pass under dessa perioder.


Åh det där med trytande motivation känner man ju till. Och jag är ju fullt medveten att dit kommer man. Jag tror att bara det att man är medveten och beredd på motivationssvackorna så kan man lättare hantera dem. Jag har gjort så att jag har skrivit upp på en lapp varför jag har börjat träna och vad mitt mål är. Som en liten extra kick har jag även skrivit en liten påminnelse om hur det kommer låta på jobbet om jag inte klarar mitt mål, och även vilken segersötma det kommer att ge när jag faktiskt kan bevisa för mina arbetskamrater att jag klarar det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar