fredag 24 juni 2011

Dagens midsommarträning

Idag hade jag med mig Raj, en av pappas hundar när jag var ute och sprang. Tänkte det kunde vara trevligt med lite sällskap. Joel kom ifatt oss på cykel och var snäll och tog några bilder att använda när jag bloggar.
Det blev inte så högt tempo eftersom Joel och jag pratade med varandra hela tiden, och Raj var ju tvungen att "läsa Dagens Nyheter" (stanna upp och nosa längs vägen).
Jag sprang en ny sträcka som jag inte sprungit tidigare, som består enbart av asfalt.
Eftersom jag har siktet inställt på VP-milens motionslopp i augusti som går i Vetlanda och det bara är asfalt vill jag stampa in lite hård svart asfalt i mina ben. Ett tips jag fått av en arbetskamrat som sprang Göteborgsvarvet i år och en stor miss han hade gjort var just att inte springa så mycket på det underlag som loppet går på, dvs asfalt.
När jag och Joel kom hem hade Emelie dukat fram kaffe, ostkaka, vispad grädde och riktigt jordgubbsylt. Mums, vad gott! Jag försåg mig med en rejäl portion. Det är ju trots allt midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar