tisdag 7 juni 2011

Andra nybörjar-tipset

2. ”Tvinga” dig att prioritera träningen
Har man lärt sig att älska någonting, spelar det ingen roll hur pressat ens schema är, det går alltid att finna lite tid till favoritsysselsättningen.

Med andra ord kanske det inte alltid är tidsbrist som får oss att missa träningen, utan snarare det faktum att träningen inte ligger jättehögt på prioriteringslistan (en stund i tv-soffan med ett glas rödvin har kanske högre prioritet…).

I början kan det säkert vara så att du alltså måste forcera dig själv ut genom dörren, men med tiden kommer det förhoppningsvis att ändra sig och du drivs av en längtan att komma ut och få röra lite på dig.

För att jag själv ska tvingas prioritera min löpträning har jag hittat ett träningsprogram på Iform.se som jag har skrivit in i min almanacka som jag slaviskt ska följa, där varje träningspass är lika viktigt som ett läkarbesök eller ett föräldramöte i skolan.

Jag har ju även min sommar-granne som peppar och har koll på mig hela tiden.

Källa: Iform.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar