lördag 25 juni 2011

Gud så gott!!!

När jag tog mig en liten tupplur tidigare i eftermiddags vaknade jag av att Emelie hade varit ute och plockat smultron på ett strå åt mig. Älskade unge! <3 Det är sånt som får en mors hjärta att smälta som smör i solen.
Middagen åt vi på vår glasveranda som vi älskar så. Här får vi ro och lugn. Det känns som att åka bort till en sommarstuga, men vi har bara gått upp för trappen. Hit ut går jag gärna när jag vill vara ifred och tänka för mig själv. Det blir som att meditera när jag sitter och tittar ut över hagarna och åkrarna.
Jag behöver väll knappast tala om vad vi åt till middag idag. Sill och potatis förstås! Det är ju midsommar.
Till efterrätt blev det jordgubbsglass toppat med ännu fler smultron som Emelie plockat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar