söndag 5 juni 2011

Okej att röka lite till.

Ja så kom det då.
Insikten att jag måste sluta röka om jag ska lyckas med min utmaning att springa Stadsloppet nästa sommar. Jag känner mig inte alls motiverad att sluta och definitivt inte så här nära inpå den stundande semestern. Jag har ju försökt sluta så många gånger och jag vill verkligen inte röka egentligen men mitt beroende är tydligen så stort. Jag vet med mig att jag blir en riktig bitsch när jag inte rökt och jag vill absolut inte förstöra semestern och sommaren för familjen (och mig själv) med mina utbrott.
Därför har jag kommit fram till en kompromiss så länge.
Jag ska i alla fall röka så lite som möjligt och verkligen känna efter om jag verkligen är ordentligt röksugen innan jag tar en cigg. Och när jag känner att behovet är tillgodosett så ska jag släcka ciggen även om jag bara tagit två bloss.
Sen efter semestern så ska jag lägga av. Om det så ska gå åt alla sluta-röka-produkter de har på apoteket.
Så v33 blir det att köpa nikotin-plåster, samma vecka som jag kanske ska springa VP-milens motionslopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar