söndag 5 juni 2011

Söndagstur till


Vädret är helt underbart med strålande sol och svag sommarbris.
Emelie och jag fick för oss att vi skulle cykla en liten sväng. Eftersom vi bara har en bra cykel och min mammas gamla "kärringcykel" som ingen vill ha, drog vi lott om vem som skulle ha vilken cykel. Behöver jag säga att det blev jag som fick "kärringen"?
Vi kom i alla fall iväg och vilket underbart väder! Vi cyklade inte så snabbt utan njöt av den fina sommardagen. När vi kommit lite mer än halva rundan fick vi lite beslutsångest, vilken väg skulle vi välja nu?
Emelie började bli trött och gnällig och inte hade vi fått med oss något att dricka så vi fortsatte vägen rakt fram som är den närmaste hem. Vi blev faktiskt lite förvånade över vilka fina små torp det finns längs vägarna här ute på landet. Som det här lilla söta stället som jag aldrig lagt märke till tidigare trots att jag växt upp i den här trakten.
När vi kom hem till vår lilla by och åkte förbi hästhagen passade vi på att fylla på vatten åt hästarna. Men gissa vilka som först försåg sig med kallt härligt vatten?
Rundan vi cyklade är drygt 17,3 km och vi var ute i en timme och 15 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar