tisdag 14 juni 2011

Svettigt värre!


Dagens träning gick ut på att få upp flåset ordentligt utan att belasta mina knän mer än nödvändigt.
Jag körde ett cirkelpass på motionscyklen, step-up och leg-mastern till en mixad cd-skiva från 1998 med bl a Dr Bombay och Ricky Martin. Jag körde på i två låtar på cykeln innan jag gick över till att köra en låt på leg-mastern, två nya låtar på cykeln och en låt på step-up, och sen började jag om igen. Jag höll på i ca en timme och gissa om svetten rann på mig. Efteråt kände jag mig riktigt nöjd och belåten. Jag gillar verkligen att känna hur kroppen har fått arbeta efteråt.
På bilden ser ni mig när jag står på step-up och använder gummisnoddarna för att samtidigt träna överkroppen. Beroende på hur jag vrider händerna kan jag få med armarnas alla muskler (så som både biseps och triseps) och även axlarna får sig en genomkörare. Ju mer jag jobbar med överkroppen tränas även hela bålen. Effekten blir nästan som med en cross-trainer (synd att min är sönder).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar