måndag 27 juni 2011

Löpning och fitness

Idag har jag tränat ordentligt, må jag säga.
Först körde jag lite kondition genom att springa en runda genom kyrkbyn och sen genom skogen hem. I MP3-spelaren var det klassiska T-N-T med AC/DC hela tiden. Jag gillar att springa till den låten. Jag får ett så mycket bättre flyt, det känns nästan som att studsa fram. Min tid/km hamnade på 6:10, kanske inget att skryta med men jag är ganska nöjd ändå.
När jag kom hem tog jag en kort paus på 5 min och hämtade andan, innan jag körde lite fitness-övningar med gummibandet och pilatesbollen. Med gummibandet tränar jag upp musklerna att bli starka och elastiska utan att bli "biffigt tunga", något som skulle hämma min löpning. Och med bollen tränar jag min bålstabilitet dels för att stärka upp min ryggskada men även för att träna upp mitt mellangärde så jag längre fram kan pressa mig mer i löpningen. Summa sumarum av dagens träning är att jag är härligt mör i kroppen, och längtar till nästa träningspass i morgon. Då blir det nog lite backträning eller möjligen snabb intensiv intervall träning. Och så lite mer fitness.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar