lördag 16 januari 2010

Dagens ridpass.

Emelie och jag har varit ute och skrittat med Sessan och Lina. Vi red ner till "Mossalogen" och ut på fälten där. Min bror är så snäll att han plogar skogsvägarna, delvis för att det ska vara lättare för oss att rida men även för att rådjur och andra vilda djur lättare ska komma fram. Han hade till och med varit så snäll och kört ett varv ute på fälten.
Hästarna var pigga och framåt och ville gärna trava flera gånger. Men eftersom det bara gått en vecka med igångsättningen tycker jag att vi ska vänta någon dag till.
Däremot utnyttjade vi snön lite mer idag. När vi var ute på fälten och red passade vi på att rida där min bror inte plogat också. Hästarna fick på så sätt arbeta med sina muskler men ändå utan risk för överansträngning. Lina jobbade på bra och Emelie fick henne att slappna av i ryggen ganska fort. Jag hade däremot jobbigare med Sessan. Det var först efter att Emelie tagit några bilder på oss som hon började slappna av. Men det är ju så hon är min lilla prinsessa. Het och otålig. Hon vill inte alls lägga energi på att gå snyggt. Hon vill hellre att det går undan fort. Men det kommer hon få ändra på nu när hon är dräktig.

Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar