fredag 8 januari 2010

Fruset

Nu på förmiddagen har vi nog haft den kallaste temperaturen hittills den här vintern. Minus 17 grader. Brrr! Kanske inte så kallt kan man tycka. Det är ju många som har mycket kallare. Men vi bor så högt upp och när det är 10 grader kallt här så är det bara några hundra meter bort 15 minus grader. Så hur kallt de har det nere i kyrkbyn vill jag inte tänka på.
Vattnet i djurstallarna har frusit i natt så Jonas håller på för fullt med att försöka tina upp ledningarna. Jag fryser så pass om fötterna så det gör ont. Nu längtar jag verkligen efter mina kängor och termobyxor från Börjes i Tingsryd. Nästan så jag skulle kunna avbeställa dem och sätta mig i bilen istället och åka ner till Tingsryd. Bensinen blir inte så jätte mycket dyrare än fraktkostnaden. Det är ju bara det att trots att jag innan har bestämt mig för en summa som jag ska handla för brukar det bli nästan det dubbla innan jag är på väg hem igen. Så det är nog bäst att snällt stanna hemma och vänta på paketet istället.
Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar