torsdag 21 januari 2010

Dagens ridpass.

Dagens ridpass med Sessan var verkligen lyckad.
Jag jobbade med förhållningar och drivande hjälper som planerat på henne. Ungefär var 75:e meter gjorde jag en halt och begärde att hon stod stilla i några sekunder innan jag drev henne framåt igen. På en dressyr uppvisning hade jag i och för sig inte fått godkända poäng men, för att vara Sessan under igångsättning så vill jag allt ge henne godkännt betyg. När vi sedan kom ner till "Eriksbergs mossarna" och red ut på fälten jobbade jag henne på olika volter i den djupa snön. Hon jobbade på bra och både sökte sig framåt-nedåt och ställde sig bra i nacken. Vi jobbade på i snön i 10-15 minuter innan vi vände hemåt igen.
På vägen hem travade vi lite lätt en kort sträcka. Emelie och Lina var med oss och båda hästarna var pigga, glada och framåt. Säkert hade de gärna travat mer, men jag vill att vi sätter igång dem efter vilan lite extra försiktigt i år på grund av de små liven i hästarnas magar.
















Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar