tisdag 12 januari 2010

Det går segt.

Det var riktigt tjurigt att sätta igång hästarna efter den här vinterns vila.
Igår gjorde ju Jonas sig illa i ryggen så jag blev tvungen att ensam ta hand om alla djuren på gården under kvällen. Och visst det är så det är och inget man kan göra något åt. Men så idag får jag ett SMS från Jonas att jag är tvungen att åka in till stan och köpa ett nytt boxlås. Rocky har på något vis lyckats ta sönder sitt. Den tid det tar att åka från jobbet in till Eksjö och handla (passade på att springa in på Lidl och köpa lite grönsaker nu när de har kampanj), och sen hem är den tid jag tänkte lagt på ridningen. Nu han det bli mörkt innan jag var hemma och ombytt för ridningen. Väldigt irriterande! Men bara att gilla läget. Jag måste ju kunna stänga Rockys box i natt.
I morgon bara ska jag rida om så någon ska gå framför med ficklampa!
Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar