söndag 24 januari 2010

Dagens ridpass.

Idag red Emelie och jag ut en lite längre tur med våra älskade ridtravar tjejer. Vi tog skogsvägen till Målarp och svängde sedan mot Kråkshult. När vi kom fram till Timmergrind, red vi in på en skogsväg, där fick hästarna trava några kortare sträckor tills vi kom fram till en ungskogsplantering. Vi red in på en sk basväg tills vi kom till gränsen mot pappas skog. Där tar vägen slut och vi får rida längs en stig som de vilda djuren har. Inte så långt, kanske 50 meter men i djup snö med hästar som tycker att det är rena rama dumheterna att inte rida där det är lätt att komma fram. Emelie var lite orolig för att vi hade ridit vilse innan vi var ute på pappas skogsväg och vi kom fram till Eriksberg. Först när vi hade 500 meter kvar till stallet började jag frysa om mina fötter. Och då räckte det med att släppa stigbyglarna så fick jag snabbt upp värmen igen. Så mina nya ridskor får verkligen godkännt. Lika så mina helskodda
termoridbyxor full pott i betyg. De gav ett lagom bra grepp i sadel och inte frös jag det minsta om benen. Nästa vinter behöver Emelie både nya termobyxor och ridskor, och jag vet lätt vart jag ska köpa det till henne.
Vi ser ju ut som två lysmask par med alla våra reflexer.

Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar