måndag 11 januari 2010

Dagens vikt!


Min morgonvikt hade äntligen minskat i morse ner till 73 kg. Och det trots att jag har slarvat med min motion. Fast min diet har jag hållt strängt. Inga kolhydrater, utan bara massor med protein i form av kött, fisk och ägg. Och så mängder av frukt och grönsaker. GI-metoden i extrrem form med andra ord.
Som jag skrev från min mobil tidigare i dag har vi fått våra stegräknare på jobbet som vi ska ha i företagets stegtävling idag. Perfekt motivering att röra på sig lite extra. Nu fick jag den efter frukosten och då har jag redan gått runt i drygt tre timmar på gjuteriet men jag har fram tills nu gått 6288 steg, och då ska jag upp till stallet och ta in hästar innan det blir kväll för min del. Undra hur mycket man har förbränt på det?...
Bilden: Katten Emma som bor på Bruzaholms Herrgård
Sköt om dig!

2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en stegräknare. Skulle vara kul att se hur många steg och sånt man går i skolan om dagarna. Det lär ju bli några från sal till sal ;)

    SvaraRadera
  2. Alla kan få en stegräknare genom att vara med på www.motimera.se

    SvaraRadera