söndag 17 januari 2010

För gammal???

Hur gammal kan man vara för bilddagboken egentligen? Jag har den och jag blir ju 36 år till våren. Det var ungarna och jag som satt en dag i höstas och skojade vid datorn och registrerade mig. Jag tycker att det är en bra sida för att bland annat göra reklam för nya inlägg i bloggen. Sen är det kul att titta på andras fina bilder. Jag har fått många vänner på "bdb" och de flesta är mina barns kompisar. Det är inte många jag har gjort vänförfrågan på, utan det är de som har bett mig att jag ska vara deras vän.
Ibland då och då får jag tråkiga kommentarer från anonyma personer om att jag är för gammal för just "bdb" och att jag borde hålla till på facebook, som är för gamlingar. Först tycker jag att det är väldigt fegt att inte skriva vem man är. Det är bara ett bevis på att man inte vågar stå för sin åsikt. Sen funderar jag på vad som menas med att facebook är för "gamlingar". Fler och fler av ungarnas kompisar registrerar sig där och gör nästan direkt en vänförfrågan till mig.
Jag tycker det är kul att Joels och Emelies kompisar inte ser mig som "en tråkig morsa" utan mer som en äldre vän. Framför allt att Joel och Emelie kan se mig som en kompis som de kan prata med om sina bekymmer, men även deras kompisar kommer till mig och lättar sitt hjärta när de tycker att tillvaron som tonåring är jobbig.
Nej det här med "för gammal" har jag inte förstått mig på. Är det en siffra på ett papper som avgör det, eller är det hur man är i sinnet? För är det det sista, ja då är jag nog värsta "fjortisen" ibland!

Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar