tisdag 19 januari 2010

Dagens ridpass 19:e januari


Idag skulle jag ridit till "Mossa logen" med Prinsess. Men jag ändrade mig och tog en annan väg förbi hingshagen. Det gäller att passa på när hingsten är inne om man vill rida den vägen, annars kan det bli lite onödigt besvärligt om han skulle hoppa över staketet.
Sessan var pigg och framåt som vanligt. När jag jobbade med förhållningar slog hon med huvudet i protest. När jag sedan drev henne framåt kändes det som att jag satt på en låda med dynamit där stubinen brinner. Det ska bli skönt att få släppa fram henne i trav i morgon. Även att det bara blir några få korta sträckor.
Efter ridningen stod jag kvar hos henne och gosade en bra stund. Hon har nu när hon är dräktig blivit så gosig och kelig jämfört med hur hon normalt brukar vara.
Bilden är från i somras när Emelie och jag fikade i stallet och Sessan ville smaka Emelies macka
Sköt om dig!

2 kommentarer:

  1. härligt med lite hästar! jag är själv hästägare! tävlar du något?! :)

    SvaraRadera
  2. Nej just nu tävlar jag inget. Men min målsättning är att åter börja med tävlande nu när barnen blivit större.Måste bara få en lämplig häst till det.

    SvaraRadera