torsdag 28 januari 2010

Upp och ner

Som ni säkert har förstått så jagar vi stegpoäng för fullt på jobbet. Vi gör vad som helst bara vi kan räkna om våra aktiviteter till steg. Jag har hittat en jättebra grej som ger en hel del poäng. Och så får jag bättre kondition och förhoppningsvis en liten extra knuff mot mitt mål med att gå ner i vikt.
Jag har en skurmaskin som jag kör med i ungefär halva fabriken varje dag. Den rymmer en hel
del vatten. Och jag kör upp nästan två tankar varje dag. Att stå och se på vattennivån i
vattentanken stiga sakta, sakta är så fruktansvärt tråkigt! Men jag kan ju inte gå därifrån och göra något annat under tiden, för då kan man ju ge sig den på att det skulle bli fullt och rinna över!
Jag satt och tittade på mitt papper med omräkningstabellen och funderade på vad jag kunde göra för att få mer poäng. Det var då jag fick se det perfekta! Gå i trappor! Det ger 6300 poäng i halvtimmen. Vad finns precis brevid där jag fyller på vatten i maskinen om inte en trappa! Så medans vattnet fylls på knatar jag upp och ner några gånger, stannar till och kollar så det inte rinner över, och knatar på igen, tills maskinen är full. Det brukar ta ca 10 minuter. Och gissa om jag är trött sen. Då är det riktigt skönt att sätta s
ig på maskinen och köra runt en stund. Det är verkligen krävande att gå upp och ner. Konditionen tränas verkligen. Och så får man ju så snygga vadmuskler sen. Perfekt till våren när man ska gå och visa upp benen igen.
Jag tycker bara lite synd om Tobias som har sitt kontor jämte trappen. Tur att han oftast har sin dörr stängd. Annars skulle han väll bli tokig på mig.
Upp och ner
Jobbigt värre!
Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar