söndag 17 januari 2010

Förbannade bil!!!

Jonas och Joel lyckades laga avgassystemet på bilen igår. Glad i hågen satte jag och ungarna oss i bilen för att skjutsa Joel till konfirmationsläsningen. Men vi kom inte så långt innan jag bestämde mig för att vända.
För trots att temperaturmätaren gick upp blåste det bara iskallt från fläkten. Stor risk att det inte finns vatten i kylaren. Jag stannade och fällde upp motorhuven. Jag behövde inte leta länge förens jag förstod vad som var fel. Det fanns knappt något vatten till kylaren. Bara att åka den korta biten hem igen.
Jonas gick ut med en gång när motorn kallnat för att titta på bilen. Han hittade orsaken till att vattnet försvunnit ganska snabbt. Kylaren har spruckit! Inte mycket i och för sig. Det går troligen att laga med ett par flaskor kylartätning. Men så irriterande!
Kanske dags att fundera på att byta bil om några månader när den är nybesiktad...
Men då måste jag ju först köpa en annan bil. En Jeep Cherokee skulle inte vara dumt...
Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar