söndag 31 januari 2010

Oväntat besök x2

Lagom när jag skulle gå ut och gå med Rocky igår, knackade det på
dörren. Utanför stod Sandra och Johnny. De var ute och gick i tjänsten för Jehovas Vittnen i det här området. De brukar då komma hem till oss, ta en kopp kaffe och sitta och prata. Ganska trevligt tycker jag, även att jag inte själv är något Vittne så brukar jag faktiskt läsa deras tidskrifter "Vakttornet" och "Vakna". Det står en hel del tänkvärt i dem, även för den som inte är troende. Jag tycker det är synd att det finns så många fördomar om olika religiösa samfund som Jehovas Vittnen, Livets Ord, Betesta, Missionsförsamlingarna. De är ofta väldigt trevliga människor. Naturligtvis finns det sk "rötägg" bland dem, men det gör det ju även bland de som inte är religiösa. Eller hur?
Jag är själv inte religiös, men däremot kan jag nog säga att jag är troende. Jag tror nämligen att det finns en högre makt, som skulle kunna vara en andlig Gud. Men jag tror
även att det finns andra andeväsen som spöken och demoner. Jag har nämligen varit med om en hel del saker som inte går att förklara på annat sätt.
Jag tror inte heller att man måste tillhöra en speciell församling för att komma till himlen, utan det som räknas är hur man är i sitt hjärta. Är man bara ärlig och godhjärtad tror jag att man har lika stor chans som om man är med i ett samfund.
Jag skulle kunna berätta hur jag tror men det skulle bli ett allt för invecklat och långt inlägg. Det är bättre att jag låter er fråga istället om det är något ni undrar. Lika så kan ni fråga om Jehovas Vittnen. Jag är ju gift in i en släkt där det finns flera Vittnen, även att min man inte är med där.


Strax efter att Sandra och Johnny åkt vidare, knackade det åter igen på
ytterdörren. Nu var det två av mina underbara arbetskamrater som stod på trappan och ville ha lite kaffe. Fram med kaffepannan igen. De hade flickorna med sig så vi gick upp och tittade på alla våra djur. Den äldsta tösen hjälpte mig att leda in Mysak när jag tog in hästarna från hagen. Emelie såg sin chans att fixa och trixa med flickornas hår. Min hårförlängning kom väl till pass...
Sköt om dig!

1 kommentar:

  1. Hej Tintin, trevligt att läsa om dina erfarenheter med Jehovas vittnen. Tidskrifterna innehåller enastående artiklar i olika ämnen. En del skolelever har gjort fina uppsatser baserade på dessa artiklar. När det gäller vem som blir godkänt av Gud så uttrycks det tydligt i Joh.3:16.
    Lycka till i dina fortsatta andliga studier :-)

    SvaraRadera