söndag 24 januari 2010

Galen natt.

Åh! Vad segt det var denna morgon.
Jag vaknade med en begynnande migrän efter en helt galen natt.
I går när jag följde med min mor till Vimmerby och handlade snubblade jag över en aktivitets pryl till katterna. Den består av ett tygrör som katterna kan springa i, på ena sida är det ett hål som de kan hoppa in och ut i också, invändigt hänger det en boll i ett gummiband. En ganska simpel konstruktion kan man tycka. Men så tycker tydligen inte katterna.
Pumba, vår kattunge, började genast leka med den när jag hade packat upp den. Han blev så förtjust att han inte tillät de andra större katterna att var i röret. Nyhetens behag tänkte jag. Så fel jag hade. Hela natten har det varit någon av katterna och sprungit in och ut i röret. Oftast har det varit två som lekt tafatt, in och ut, hela tiden. Först nu, denna tidiga morgontimme, har alla lugnat sig och somnat. Pumba har till och med somnat i röret!



Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar