onsdag 20 januari 2010

Promenad, Budapest och soffa

När jag tidigare lämnat bilen på däckverkstaden passade jag och en av de go'aste vänninor jag har på att ta en promenad och prata lite skit, medans killarna på verkstaden fixade med bilen. Vi traskade på i ganska bra takt medans vi pratade om sån't som bara vi tjejer pratar om. Ganska snart hade vi gått flera kilometer och vi insåg att vi var tvungna att vända om vi skulle hinna tillbaka innan verkstaden stängde.
Lite lagom trötta och väldigt stolta över vår promenad satte vi oss i bilen och åkte till... fiket. När vi nu varit så duktiga borde vi ju faktiskt gjort oss förtjänta av något riktigt gott. Och det blev det. Var sin bit Budapesttårta och en kopp Cappuccino fick det bli. Kanske inte så lyckat med tanke på min egna kamp för en bättre vikt. Men gott var det och någon gång måste man ju få unna sig något extra.
Väl hemma igen efter jobb och socialt umgänge var jag riktigt trött och lade mig i soffan för att vila. Bara en kvart-tjugo minuter, inte mer. Trodde jag ja. Jag somnade och sussade så gott i en och en halv timme, innan Jonas väckte mig och sa att middagen var klar.
Efter maten var det bara att ge sig av upp till stallet och ta hand om djuren. Och så blev det lite snöskottning innan jag var inne igen.
Nu känner jag att John Blund snart kommer och knackar på min dörr igen. Så jag önskar er alla en riktigt God Natt!

Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar