tisdag 26 januari 2010

Dagens ridpass.

Fruktansvärt kall! Det var dagens ridpass.
Det var inte så farligt här hemma vid stallet men när Emelie och jag kom ner med hästarna till Logmossarna var det riktigt bitande kyla. Kanske inte så konstigt. Ån rinner ju precis förbi åkrarna som vi rider på.
Efter att hästarna var ordentligt uppvärmda red vi ut i den djupa snön och körde kondition och styreträning med dem. Vi jobbade hästarna på olika volter. Och så tränade vi på förhållande och drivande hjälper. Vi började även lite smått med min ABC-övning. En övning jag ofta arbetar med och som jag titt som tätt återkommer till. Det är en övning som passar alla ekipage på alla nivåer.
Jag lovar att jag ska göra en ritning och beskrivning så fort som möjligt.
Just nu är jag helt slut och kudden lockar väldigt.
Jag fick nämligen jobba över en timme, har stegat ihop 26231 steg idag. Efter att jag har räknat om en timmes ridning till steg vill säga. I rena steg blev det drygt 17000 steg. Det låter väldigt mycket, men då ska man tänka på att jag samlar på mig 12-15 000 steg bara på jobbet på en dag. Sen blir det ju några till hemma och i stallet.
Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar