söndag 10 januari 2010

Planerar ridningen

Just nu sitter jag här med mitt morgonkaffe och planerar ridningen för 2010.
Dels för mig själv och hästarna men även för Emelie.
För min egen del är målet att jag ska förbättra min balans och sits under året. Jag måste jobba på att bli mjukare i mina händer. Ett gissel som hänger med från år till år.
Jag kommer rida mycket barbacka och utan stigbyglar, men även försöka ta några
lektioner då och då av antingen min gamle tränare Lars Lindqwist (om han orkar med sina 70+), eller hans dotter Cajsa Lindqwist, som Emelie tränar för.
För Emelies del kommer det bli träning för Cajsa två-tre gånger i månaden från och med februari fram till och med april. De kommer inte träna någon hoppning alls under våren eftersom lilla Lina ska få sitt första föl i Juli, utan det blir mest lösgörande arbete och konditions träning. Mellan maj och augusti kommer Emelie inte rida några lektioner, om vi inte hittar en D-ponny som hon kan låna under den tiden. Jag har siktat in mig på en rutinerad 17-årig valack som jag ska fråga hans ägare om Emelie kan få låna till lektioner. Men det vet inte Emelie om ännu...
Bilden: Cajsa hjälper Emelie att justera sadelgjorden


Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar