söndag 24 januari 2010

Lång söndagspromenad

Ja jag har då bestämt mig för att samla på mig så många stegpoäng som möjligt nu. Tog en riktig ordentlig söndagspromenad nu på morgonen. Säkert en sträcka på 8-10 km. Jag var i alla fall ute i en och en halvtimme. Med mig på promenaden hade jag Rocky. Stackarn han har ju ingen hage att gå i just nu när han mejjade ner sitt staket i torsdags när han hoppade över och in till stona, så han får stå inne just nu. Så får vi gå ut och gå med honom flera gånger om dagen. Precis som med en hund, en jätte stor hund.
När vi var på väg hem genom skogen mötte vi en dam jag aldrig tidigare sett, som var ute och rastade sin hund (en riktig vovve). Vi stannade och pratade i några minuter och då visade det sig att hon bor i grannbyn. Och har gjort det i 11 år! Jag som inte trodde att det bodde någon i det huset över huvud taget. Hoppsan! Tur att jag lyckades hålla masken. Det hade ju varit lite väl pinsamt. Jag kan ju till och med se deras hus från vår glasveranda.
Hur som helst tyckte hon att Rocky var en underbar häst. Och det tycker jag också!
Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar