onsdag 17 augusti 2011

3,5 minuts förbättring

Idag sprang jag "Lilla Dahl-rundan" som är på 6 km. Emelie var inte med utan jag kunde lägga mig i ett tempo som jag själv trivdes i. Jag hittade ett bra flyt och en bra andning, det kändes som jag skulle klarat av att springa hur långt som helst. Om inte... Jag fått håll efter knappt 5 km. Jag blev tvungen att stanna av och gå i någon minut innan det släppte och jag kunde fortsätta. Efter det hittade jag inte riktigt rytmen samtidigt som jag sänkte mitt tempo en del.
Den senaste veckan har jag fått håll i slutet av mina rundor och jag funderar på vad det kan bero på. Kanske det har med att göra att jag har börjat ta med mig en flaska med vätska och börjat dricka lite under löpningen. Något som jag är väldigt dålig på och måste bättra mig med.
Hur som helst kom jag runt rundan på 35 minuter och 37 sekunder. En förbättring trots allt med 3,5 minut sen Emelie och jag senast sprang den rundan.
Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar