torsdag 18 augusti 2011

VAD TYCKTE NI?

Nu är jag klar med serien om måltiden för idrottare.
Vad tyckte ni?
Själv börjar jag få lite bättre grepp om det här med idrottskost. Det som känns lite knepigt för mig är att jag måste tänka om en hel del när det gäller kolhydrater. Innan har jag varit väldigt sparsam med kolhydrater från framför allt pasta, ris, potatis och spannmål för att inte gå upp för mycket i vikt. Och när jag tidigare tränade ren styrketräning var fokus i första hand på att äta protein så mycket som möjligt. Nu när jag mest tränar konditionen SKA jag istället äta kolhydrater! Det känns lite avigt för mig ännu, men det blir säkert bättre med tiden.
I kommande inlägg om idrottskost kommer det handla om bland annat energi, energibildning, energiförbrukning och olika värden och uträkningar. Ett ganska "tungt ämne" verkar det som.
Skriv gärna och berätta vad just DU tycker om mina inlägg om idrottarens kost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar