söndag 28 augusti 2011

Veckan som gått

Den veckan började med en skitkul mountainbikerunda runt Pauliström där jag skrattade för mig själv genom skogen. Jag bestämde mig för att jag måste införskaffa mig en cykelhjälm om jag ska hålla på och konditionsträna på cykel.
Tisdagen körde jag mitt första riktiga tempopass på 9 km. Jag kände mig inte riktigt nöjd med tiden på 54 minuter men har fått höra av mina träningsvänner att det är en klart godkänd tid. Det är väll så att jag har ganska höga krav och förväntningar på mig själv.
I onsdags blev jag febrig och sjuk på jobbet och fick ställa in några dagars träning.
I går lördag följde jag med min MS-sjuke make ut på en två timmar lång stavgång i urskogen. Skönt att mjukstarta efter några dagars sjukdom.
Så kom då veckans final idag. Enligt mitt tränings-program skulle jag distansträna lugnt i 40 minuter. Jag valde en 14 km lång runda där jag efter 40 minuter hade klarat av 7 km. Hela rundan tog mig en och en halv timme att avverka. Och då gick jag hela långa branta Karlstorps Backen upp, bara den tog 5,5 minut att gå uppför, där förlorade jag mycket tid. Rundan för övrigt är den flackaste här omkring ändå finns det en del backar att jobba med. Jag märkte idag att det är just i backarna som jag har min styrka. Trots att det inte är alls lika jobbigt att springa där det är flackt så känner jag mig inte riktigt bekväm med just den löpningen. Hur som helst är jag jätte nöjd med hur jag avslutade veckan, speciellt med tanke på att jag varit sjuk i veckan. Det känns att jag verkligen pressade mig till det yttersta. Träningsvärken har redan börjat komma och jag har en viss aning om hur smidigt jag kommer röra mig i morgon. Eller inte....
Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar