söndag 21 augusti 2011

Veckan som gått

För att sammanfatta veckan som gått så är jag helt klart nöjd med träningen. Jag har varierat löpningen på ett bra sätt med cykling bland annat en runda ner till brukssamhället Pauliström och en lite kortare runda åt Kråkshult. När det gäller löpningen tog jag ett stort kliv framåt så sent som igår lördag genom att kämpa mig fram på milen. Första halvan (5 km) sprang jag i ett svep och andra halvan tillbaka körde jag intervaller och avslutade med lite fartlek. Ett för mig ganska tufft träningspass som gav ordentlig träningsvärk efteråt.
Nu är jag ju lite smått en självplågare som faktiskt gillar att ha träningsvärk trots att jag kan bli ganska gnällig av det. Jag intalar mig nämligen att när jag har träningsvärk så betyder det att jag faktiskt har gett allt och lite till under min träning.
Jag har också den här veckan satt upp ett nytt större mål med min träning. Jag ska springa Göteborgs Varvet i maj. Fast idag har jag funderat på om jag verkligen är riktigt klok som ska göra detta. Med tanke på vilken träningsvärk jag fått av att springa en mil hur kommer jag då känna det i benen när jag tagit mig runt en mer än dubbelt så lång runda??? Det är lika bra att öka träningen om jag inte ska behöva sjukskriva mig en hel vecka efter Göteborg.
Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar