måndag 29 augusti 2011

Ändrade planer

Idag skulle jag kört lite styrketräning av bål och rygg. Och jag försökte verkligen, men oavsett vilka övningar jag än prövade smärtade det ordentligt i benen efter min något långa löprunda igår. Mina ben behöver verkligen vila efter gårdagen och eftersom jag inte hittar någon övning som inte känns i benen bestämde jag mig för att en total vilodag idag istället och ändra lite i veckans planering. Riktigt hur jag kommer lägga upp veckan vet jag inte än, det beror lite på när träningsvärken i benen lättar lite mer.
Att jag har träningsvärk är inte så konstigt. Det jag tycker är mest underligt är att det gör mest ont i höger höftled. Höger sida är ju min starka sida och där borde det ju inte göra riktigt lika ont. Att det gör ont vid själva leden är med största sannolikhet att bl.a muskelfästena inte är redo för den belastning som löpning mer än en timme innebär. Det är först nu under kvällen som det börjar kännas mer i själva lårmuskulaturen. Givetvis har det gjort ont hela dagen. För att lindra smärtan under dagen, haltade jag in i stallet och slängde med lite hästliniment innan jag åkte till jobbet. Jag har masserat in linimentet på höfterna och låren ett flera gånger under dagen. Verkligen effektivt! Och det bästa av allt. Det är finns ingen karrens till slakt och godkänt av STC! :D Skämt å sido. Visst är det avsett för hästar men det funkar och lindrar faktiskt lika bra på människor.
Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar