söndag 21 augusti 2011

Rört på mig i alla fall.

Egentligen hade jag inte någon lust alls att träna idag. Efter att jag lyckades springa 10 km igår har jag haft ganska ordentlig träningsvärk i låren idag. Varje steg jag har tagit har känts.
När jag tog cykeln ner till hästarna för att fylla på vatten inför natten klädde jag om till träningskläder och snörade på mig gympaskorna, i fall att.
Och mycket riktigt så när jag ändå var ute kan jag ju cykla en liten runda bara för att röra lite på benen. För av erfarenhet blir träningsvärk bättre om man rör på sig. Jag tog en runda på 11,5 km på blandat underlag från asfalt, grusväg till ren skogsväg och det tog 43 minuter att ta mig runt. Inget att skryta över precis trots att det är tungt att cykla på skogsvägar och speciellt när det är kuperat hela tiden. Men jag är nöjd ändå bara att jag tog mig ut och tränade lite trots min värk i låren. Och jag har ju faktiskt inget mål med cyklingen utan har den mest som ett alternativ att variera löpträningen med. Huvudsaken är att få upp pulsen.
Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar